דיאטה? עדיף שלא – שינוי אורח חיים? בהחלט כן

0
38
דיאטה? עדיף שלא – שינוי אורח חיים? בהחלט כן

המרדף אחר החיים המושלמים אף פעם לא פוסקים. זה תקף בכל תחומי החיים שלנו. אחד התחומים הגדולים ביותר בנושא אורח החיים שלנו הוא נושא הדיאטה, הורדה במשקל והוא מתקשר גם לנושא הפעילויות היומיומיות שלנו, הפעילות הספורטיבית ועוד. אנשים רבים מחפשים להיראות טוב לא רק בשביל להיכנס לחולצה במידה S או כדי שיחמיאו להם אלא בשביל הביטחון העצמי שלהם. אחרים משקיעים בגוף שלהם כדי לשמור על הבריאות שלהם. כל אחד וסיבותיו במרדף אחר הדיאטה המושלמת, טיפ הזהב שיעשה אותם בריאים ומאושרים וכו'. 

דיאטה? אורח חיים בריא? מה הכוונה?

אנשים רבים חושבים שלחיות בריא זה לעשות דיאטה, להוריד במשקל ולחיות במשקל תקין. חיים במשקל תקין הם רק חלק מאורח חיים בריא והוא מכיל בתוכו הרבה מאוד תחומים ונושאים שונים, החל מפעילות ספורטיביות הבריאה לגוף ולנפש, דרך הפגת מתחים, שיפור הביטחון העצמי, שמירה על בריאות הלב ותפקוד תקין של הגוף ואפילו מתקשר לתחומים אחרים בחיים שלנו. לדוגמה: אדם שמקפיד בכל יום לבצע את הפעילות שלו שהוא נהנה ממנה (בין אם מדובר באימון כושר, משחק כדורגל עם חברים, סריגה או כתיבת ספרים) הוא אדם אסרטיבי יותר, אדם השולט בחיים שלו ולא נותן ללחץ ולחיים לשלוט בו ובלו"ז שלו ולרוב יהיה מדובר גם באדם שיותר בטוח בעצמו. דיאטה היא הליך של הפחתה במשקל. לעתים רבות מעדיפים למצוא את הפתרון לרדת במהירות במשקל ולכפר את המשקל שהעלו בחגים או באופן שוטף. דיאטה מהירה רק תוביל לעלייה חוזרת במשקל ואפילו מסוכנת יותר. אורח חיים בריא יעזור לכם להפחית במשקל, לשמור על משקל תקין ועל הדרך לא תרגישו את הצורך להעלות שוב במשקל מחדש.

הנה כמה טיפים לאורח חיים בריא שגם יסייע לשמירה על משקל תקין או הפחתה מתונה במשקל:

  • הקדישו זמן לפעילות אהובה – ידוע כי הקדשת זמן לפעילות שאוהבים יכולה להפחית לחצים, חרדות ומתחים ועל כן חיונית מאוד לשינוי אורח חיים ולחיות טוב ובריא יותר. ציור? פיסול? קריאה? כתיבה? הקדישו לפחות חצי שעה-שעה ביום/יומיים לתחביבים שלכם.
  • הקפידו לבדוק את המרכיבים של המוצרים – כאשר אתם רוכשים מזון ושתייה בסופר דאגו לבדוק את המרכיבים של המוצרים. מלבד המדבקות האדומות המתריעות על סוכר או אחוזי שומן גבוהים הרי שיכולים להיות גם מוצרים המלאים במלח או בחומרים משמרים כאלה ואחרים שעשויים להזיק לבריאות שלכם.
  • השתדלו לצרוך יותר חלבונים מהצומח מאשר מהחי. יש הבדלים בסיבים התזונתיים והוויטמינים שבהם ואלה כמובן מכילים גם אנטי אוקסידנטים המסייעים בשמירה על הבריאות.
  • שלבו פעילות גופנית בהתאם ליכולת הגופנית שלכם – פעילות גופנית תסייע לא רק בשריפת קלוריות והפחתה במשקל אלא גם בשיפור פעילות מערכות שונות בגוף, תסייע בבריאות הלב וכמובן גם למצב רוח והפגת המתחים. 
  • שתיית מים אבל במידה – חשוב לצרוך מספיק מים במהלך היום כדי להימנע מהתיישבות וליהנות מיתר היתרונות של שתיית מים. בדרך כלל כדאי לצרוך בין ליטר וחצי ל2 ליטר מים ביום בממוצע. שתייה מרובה מעבר לכך עשויה רק להכביד על מערכות הגוף ואף להזיק לכם. במידה ואתם מתאמנים כמובן אז צריכת המים עשויה לעלות מעט.
  • אכלו מזונות אדומים – ידוע כי לכל סוג מזון יש את היתרונות שלו. מזונות אדומים כמו סלק, עגבניות, כרוב אדום ואחרים עשויים להפחית את לחץ הדם ולסייע בהגנה מפני סרטן. 

לסיכום; דיאטה היא רק דרך להפחית במשקל. היא לא תהפוך את אורח החיים שלכם לבריא יותר. מה גם שמרבית הדיאטות לא מבוצעות בצורה נכונה ואף יכולות להזיק לבריאות שלכם. על כן מומלץ בהחלט לדגול באורח חיים בריא הכולל מגוון רחב של מרכיבים לחיים בריאים וטובים ביותר ולא להסתמך רק על דיאטה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here