טיפולי פוריות הוליסטיים

0
996
טיפולי פוריות הוליסטיים

זוגות רבים אשר נחלו כשלון אחר כשלון בטיפולי הפוריות הקונבנציונליים מחליטים לא להתפשר, ובמקביל לפנות לטיפולים אלטרנטיביים אשר עשויים אולי לסייע להם בהגשמת החלום של הבאת ילד לעולם. מהות הטיפולים ההוליסטיים למטופלות פריון הוא טיפול לא רק בגוף אלא גם בנפש, שלבטח נפגעה בתהליך הארוך והקשה שעוברות המטופלות בעקבות הרצון להביא תינוק לחיק המשפחה. הטיפולים האלטרנטיביים הפופולאריים ביותר בקרב מטופלי הפוריות הם: רייקי, דיקור סיני, נטורופתיה, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא ופאנג שואי. אמנם אף אחת מן השיטות הללו לא הוכחה מדעית כמסייעת בכניסה להריון, אך רבים אשר מתנסים בטיפולים אלו ממליצים עליהם בחום, אם זה לא יועיל זה לבטח לא יזיק לנסות.

טיפול בבעיות פוריות בשיטת רייקי

שיטת רייקי הינה שיטת טיפול אלטרנטיבית אשר מבוססת על מגע. המטפל מניח את ידיו על חלקים שונים בגופו של המטופל, מה שגורם לאנרגיית הרייקי של היקום לזרום מהמטפל אל תוך המטופל, ולטפל בבעיות הבריאותיות והנפשיות השונות. במחקר שנערך במרכז הרפואי "העמק" עלתה התוצאה כי טיפול בשיטת רייקי מעלה את הסיכוי להכנס להריון ב – 75% בקרב נשים אשר עוברות טיפולי הפריה חוץ גופית. במחקר נבדקו כ- 104 מטופלות אשר עברו הפריה חוץ גופית. כל אחת מהמטופלות קיבלה טיפול ברייקי אשר החל כמה דקות לפני שהוחזרו העוברים לגופן, ועד כרבע שעה לאחר הטיפול. התוצאה היתה כי למעלה מ- 45% מהנשים שטופלו ברייקי הצליחו להרות, ואלו בקרב הנשים אשר אינם עברו טיפולים אלטרנטיביים ברייקי הרו רק כ- 26%, מה שמראה על התרומה הגדולה שיש לטיפול האלטרנטיבי בכניסה להריון.

טיפול באמצעות צמחי מרפא

צמחי מרפא הינו שם כולל לצמחים ממשפחות בוטניות שונות אשר נמצאו כבעלי ערך מרפא ומועיל לצורך ריפוי מחלות שונות בגוף האדם. לאחרונה פורסמו תוצאות מחקר אשר בדק את השפעת הטיפול בצמחי מרפא על איכות העוברים בקרב מטופלות פוריות שונות. במחקר נבדקו כ- 30 נשים בעלות איכות עוברים נמוכה, אשר נטלו פורמולת צמחים מיוחדת בעלת השפעה על מערכת החיסון ועל המערכת האנדוקרינית. תוצאות המחקר הראו כי בקרב 90% מן הנשים חל שיפור משמעותי במדדי העוברים, כך ששיעור העוברים הטובים עלה משמעותית.

טיפול נטורופתי לבעיות פוריות

ההצלחה של טיפול נטורופתי בקרב מטופלות פוריות טמונה בכך שהטיפול מתמקד במכלול של גורמים אשר יכולים להיות הסיבה לאי הפריון, אשר לא מאובחנים במסגרת הטיפולים הקונבנציונליים. הטיפול הנטורופתי מותאם ספציפית לכל אישה על פי תזונה אישית, לחצים וחרדות, אורך חיים, סיבת הקושי להרות ועוד, וזאת לאחר שהאישה עוברת תחקור מעמיק של כל הגורמים. גדולת הטיפול הנטורופתי למטופלות פוריות היא העובדה כי הטיפול משלב עבודה על הגוף ועל הנפש במקביל על מנת לנסות ולהביא את האישה לאיזון אופטימלי, ומשם להצליח להרות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here