כיצד לטפח אוכלוסיית חיידקים טובים במעיים ולמנוע התפתחות של חיידקים רעים?

0
819
כיצד לטפח אוכלוסיית חיידקים טובים במעיים ולמנוע התפתחות של חיידקים רעים?
קרדיט freepik

מערכת העיכול האנושית היא מערכת מורכבת להפליא וגם מתוחכמת מאוד. אחד המאפיינים הבולטים שלה הוא התהליכים האבולוציוניים שעברה. בפרט היא מותאמת באופן מושלם למיקרואורגניזמים שחיים סביבנו, ולכן יש במעיים שלנו כמה מאות מינים של חיידקים (במשקל כולל של מאות גרמים!). אחד התהליכים החשובים הוא הפיכת סוכרים במזון לחומצות שומן קצרות שהופכות לאחר מכן לחומצה בוטירית, חומצה פרופיונית וחומצה אצטית – 3 חומצות חיוניות לעיכול מיטבי. על-מנת שתהליך זה יתקיים נדרשת אוכלוסיית חיידקים יציבה, ובמיוחד נוכחות של חיידקים טובים.

תרומה נוספת של חיידקים טובים היא מניעת היצמדות של חיידקים רעים לדפנות המעיים ובכך הגבלת היכולת שלהם להתפתח. בהתאם כדאי להבטיח כמות גבוהה של חיידקים מהסוגים המועילים לנו.

כל הדרכים להבטיח כמות גבוהה של חיידקים טובים

* תזונה שכוללת מאכלים פרוביוטיים – תזונה נכונה עשויה לספק לגוף כמות נאה מאוד של חיידקים ידידותיים. בפרט כדאי לשלב בתפריט מאכלים שמוגדרים כפרוביוטיים, ובהם יוגורטים, מיסו, טמפה, ירקות כבושים ומוחמצים, אפונה ירוקה ועוד.

* מזון פרה ביוטי – חשוב לא להתבלבל בין מזון פרוביוטי למזון פרה ביוטי. הסוג הראשון הוא המאכלים שכוללים את החיידקים הטובים עצמם, ואילו הסוג השני הוא מאכלים שיש בהם סיבים שהחיידקים אוהבים לאכול וכתוצאה מכך לשגשג במעיים. מאכלים פרה ביוטיים לדוגמה הם בננות, שיבולת שועל, אגוזי מלך, קטניות שונות וזרעי פשתן.

* תוספים – ישנם מצבים שבהם כמות החיידקים הטובים במעיים פוחתת, למשל עקב שימוש באנטיביוטיקה. במקרים אלה תוספים פרוביוטיים איכותיים עשויים לסייע בשיקום אוכלוסיית החיידקים האלה.

העמידות של החיידקים הפרוביוטיים

כשהעלאת מספרם של החיידקים המועילים כוללת גם תוספים, חשוב לוודא שהם מספקים לאותם חיידקים טובים הגנה. ההגנה הנדרשת היא כלפי מיצי הקיבה, כך שאותם חיידקים חיוניים יוכלו להגיע למעיים. הגנה שנייה היא בפני חום ולחות. כמוסות שהחיידקים הפרוביוטיים שבהן מגיעים עם ציפוי כפול, פנימי וחיצוני, הן בעלות הסיכון המרבי להרחיב במידה משמעותית את אוכלוסיית החיידקים הטובים במעיים. כמו כן רצוי לבחון את הזנים הספציפיים של החיידקים בכל תוסף ואת התאמתם לצרכים הספציפיים של כל אחד ואחת.

בואו להכיר את הויטמינים של סולגאר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here