כל מה שצריך לדעת על גמילה מתרופות

0
630
קרדיט FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי כי משככי הכאבים השונים מוגרים שחומר או לחילופין תרכובת הכוללת בתוכה מספר חומרים שתפקידם הינו להקל על הסימפטומים השונים אשר נובעים ממחלה כזו או אחרת בקרב המטופל. על אף העובדה כי הרוב המוחלט של האנשים נוטה לקחת תרופות לשיכוך כאבי אחת לתקופה ובכלל, תרופות כאלו ואחרות עבור מחלות שונות או לחילופין הקלה על תסמינים המתקשרים באופן ישיר לנפש או לגוף, תוכלו למצוא בין אותם אנשים כאלה שהתמכרו לאותם תרופות. התמכרות לתרופות מהווה כינוי כולל להתמכרות לתרופות מרשם שניתן לרכוש רק באמצעות מרשם רופא וכן, התמכרות לתקופות שניתן לרכוש ללא מרשם. בין אם אנו מדברים על משככי כאבים חזקים ובין אם אנו מדברים על תרופות כאלו ואחרות אשר ניתן לרכוש ללא הגבלה בצורה עצמאית, ללא צורך במרשם.

התסמינים השונים בגמילה

בעת בה אדם מנסה לעבור תהליך גמילה מתרופות, אותו אדם עשוי להיתקל בלא מעט תסמינים שונים ומגוונים כמו אי שקט נפשי, רעד בגוף, עצבים בלתי פוסקים, עייפות, צמרמורות, חרדות ועוד מגוון רחב של תסמינים שונים. לא פעם ולא פעם אותם תסמינים עלולים להוביל לפגיעה בתפקוד התעסוקתי והחברתי של אותו אדם. בימים אלה, תעשיית התרופות וכדורי המרשם הינה רחבה ומגוונת שכן, לא מעט אנשים נוטים לבצע בה שימוש ללא ההנחיות הדרושות שכן, אותם אנשים עשויים להזריק, לעשן או לצרוך את התרופה בצורה לא נכונה.

מרכז גמילה ייעודי

כאמור, רשימת התרופות שניתן להתמכר וכמו גם להיגמל מהן בימים אלו מונה מגוון רחב של תרופות שונות הפועלות על חומרים פעילים שונים. טיפול גמילה בתוך מוסד גמילה ויקטוריה רנסנס הוא תהליך שיתבצע ברוב המקרים בין שבועיים לשלושה, תחת השגחה של אנשי המקצוע הרלוונטיים. פרמטר חשוב שיש לבחון טרם הפנייה למרכז הגמילה יהיה לבדוק האם תסמונת הכאבים המקורית היא זו אשר הובילה את אותו אדם לתחילת השימוש או לחילופין לשימוש ממושך. נוסף על האמור, ברוב המקרים הטיפול במוסד הגמילה המיועד יתבצע בעזרת כדורים אחרים שתפקידם להקל על תסמיני הגמילה השונים בשילוב טיפול למטרת הרגעה. חשוב לציין כי בתום הליך הגמילה יועבר הנגמל לטיפול שיקומי שתפקידו לוודא כי הנגמל לא חוזר לשימוש חוזר בתרופות לאחר סיום התהליך ולכן, חשוב לוודא כי אתם בוחרים במוסד אמין ומקצועי.

במידה ואתם מחפשים אחר מוסד גמילה ייעודי אשר מתעסק בין היתר בגמילה בתרופות, ניכר שרנסנס ויקטוריה הוא מרכז הגמילה האידיאלי עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here